[VIDEO] Gadis ni jaga kedai hanya tahu main dengan komputer, tiba-tiba CCTV rakam kejadian ini. Lihat Saat 0:50, bila perasan ianya sudah Terlambat!!

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Jangan asyik main dengan komputer jer, bila jaga kedai ada banyak orang, lihat lar sekeliling. Jangan biar orang lain ada kesempatan untuk melakukan jenayah. Gadis nie jaga kedai hanya tahu main dengan komputer saja, tiba-tiba CCTV rakam kejadian ini. Lihat Saat 0:50, bila perasan sudah Terlambat!!

Zaman sekarang teknik peragut dalam curi barang sangat hebat dah. Apa-apa cara pun dapat mereka fikirkan, buat orang tidak sempat nak bertindak. Bila sudah tahu memang sudah terlambat dah. Bila pergi lepak kat pasaraya, duduk kat tempat tunggu bas atau tempat yang ada banyak orang, mesti berhati-hati dan sentiasa berwaspada. Peragut biasanya akan pilih dan target kepada kaum wanita untuk buat jenayah. Ini sebab bila jenayah mereka dikesan mereka pun tidak takut kepada kaum wanita.

Kaum wanita yang ada bawa bag pun mesti berhati-hati, check bag tangan anda tengok sudah tutup dan zip tak. Jangan bagi peluang kepada peragut untuk ambil benda anda yang berharga. Terlalu banyak kes ragut sudah terjadi, jangan lepak kat luar seorang diri. Ajaklah kawan-kawan dan keluar secara beramai-ramai. kalau ada apa yang terjadi ada orang yang percaya boleh bantu jugak. Tanpa cakap banyak, jom saksikan video di bawah. Sebarkan lah kepada kawan-kawan, ahli keluarga dan orang yang anda ambil berat.
Sila tonton video:

Sumber – dharian via pucukpaku
(VIDEO) KUCING YANG BERANI MATI INI MENCARI GADUH DENGAN ALIGATOR! LIHAT SIAPA YANG MENANG!
Pastinya kucing ini merupakan kucing yang paling berani dalam sejarah. Pada kebiasaannya, kucing akan melarikan diri apabila ternampak pemangsa. Tapi bukan kucing ini!

Video ini dirakam di sebuah taman hidupan liar di New Orleans oleh para pelancong. Bayangkan kejutan mereka apabila melihat seekor kucing mencabar seekor aligator sementara si aligator sedang makan ketulan ayam di tebing air.

Apabila si aligator mencapai seketul ayam, kucing yang berada di hadapannya itu menampar muncungnya bertalu-talu.

Pada mulanya, si aligator tidak mempedulikan pukulan lembut si kucing namun ia mula berasa jengkel selepas berkali-kali diganggu ketika makan.

Jadi, bermulalah ‘pertandingan merenung’ antara si kucing dengan si aligator.

Setelah si aligator cukup yakin bahawa ia telah menakutkan si kucing dengan renungan mautnya itu, ia bergerak ke hadapan untuk makan seketul lagi ayam. Tanpa dijangka, si kucing sekali lagi menampar muncungnya berkali-kali.

Akhirnya, si aligator berundur dan kembali ke air tanpa menghabiskan makanannya.

Saksikan keberanian si kucing di dalam video ini.

Menakjubkan juga kerana si aligator tidak membaham si kucing. Agaknya ibu si aligator ini mengajarnya untuk ‘mengalah kepada yang lebih kecil’!

Credit – Era Baru via pucukpaku

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *