‘Kalau Majlis Kat Masjid Tak Mungkin Terkinja!!’ – Wardina Harap Neelofa Tarik Balik Kenyataan Tak Kisah tu!!

Nampaknya isu Neelofa masih hangat menjadi bualan sehingga ke hari ini. Pelancaran tudung di kelab malam itu menjadi perhatian ramai netizen termasuk mufti Wilayan Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli.

Terbaru, Wardina  turut memberi pandangan mengenai isu ini di laman Instagram miliknya. Pelakon itu menganggap tempat pelancaran itu memberi kesan tidak baik untuk orang sekeliling. Dia turut mengharapkan Neelofa menarik balik kata-katanya.
Kalau kat masjid tak mungkin terkinja

Persekitaran anda mempengaruhi anda … di mana anda berada, ke mana anda pergi, mempengaruhi kelakuan anda dan apa yang anda lakukan atau katakan. Anda sebenarnya yang memainkan peranan. Persekitaran adalah penentu tingkah laku yang kuat. Kalau majlis kat masjid tak mungkin terkinja kan. Jadi … Saya hanya menunjukkan bahawa persekitaran adalah kuat … ia mempengaruhi tingkah laku. #justsaying

Bukan disko je kita kena mengambil kira … Ingat, anda online pun boleh mempengaruhi tingkah laku, kerana dunia siber juga satu lagi persekitaran dan penyelidikan menunjukkan bahawa online mengubah tingkah laku kita. Kita jadi tersekat apabila online. Sekian tazkirah. Ikhlas. Berhati-hati … berada dalam persekitaran yang baik dengan orang yang baik.
Dah jangan mengada nak copypaste mana2. Korang ni x leh percaya… komen sikit pastu habis… WS

Dia patut kisah

Melancarkan apa yang kita percaya sebagai sesuatu yang mulia di tempat maksiat adalah tidak masuk akal. Ia hanya sifat tempat itu. Ramai yang tersinggung. Mungkin Neelofa harus menarik balik kenyataannya bahawa dia tidak peduli. Dia harus peduli. Saya tahu dia peduli. Saya suka Neelofa dan semangatnya …

Dia seorang yang kuat, dunia adalah sukar untuk dilalui. Saya rasa orang ramai mempunyai jangkaan yang tinggi terhadapnya. Tetapi itulah sifat menjadi perhatian. Dia sangat berani dan berjaya. Tetapi di Malaysia ia hanya satu situasi yang berbeza. Kita perlu lebih berhati-hati dan merendah diri.

Good luck!

To each our own journey

But zouk was not a good choice to launch a hijab product. Honestly. Even the mufti said something.

Sumber : Wardina

‘Tanyalah Ulama Sebelum Bertindak’ – Surat Terbuka Mufti Kepada Neelofa

Semalam kecoh di media sosial apabila pelakon dan usahawan terkenal, Neelofa melancarkan koleksi tudung terbarunya di sebuah kelab malam. Isu itu mendapat pelbagai reaksi netizen yang rata-ratanya mengecam tindakan pelakon itu. Ramai beranggapan Neelofa telah mencalarkan imej wanita muslimah.

Terbaru, Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli turut memberikan pandangan dalam hal ini. Dia menulis surat terbuka buat Neelofa dan berharap agar pelakon itu peroleh rahmat dan terus berjaya.
Tudung lambang kehormatan wanita

Matlamat tidak menghalal cara

Kami takut fenomena normalisasi dalam bertudung

Carilah rezeki yang diberkati

Ramai sebak

Sumber : Mufti WP

Ohbulan!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *