Bapak Besar GiLer, King Cobra Atas Pokok!!, Nasib baik sempat Nak elak..

Komen pada video: (atau tatal ke bawah dan menonton video)
Big GiLer, King Cobra Top Staple, Nasib baik adalah elegan, jika anda tidak hidup.

kerja bomba itu tidak mudah, kerja bomba ini, pekerjaan bomba bukan hanya keluar dari api, tetapi pekerjaan bomba meliputi semua aspek alam sekitar.

jangan hanya menghina pekerjaan bomba ini, rata-rata untuk mengatakan bomba ini tiada kerja. sebenarnya banyak kerja bomba ini.

berikut merupakan kerja kerja bomba:

1. Padam Kebakaran termasuklah Rumah, Hutan, Semak, Padam hati juga,

2. menangkap binatang berbisa seperti ular.

3. menghalau atau membunuh serangga berbisa seperti tebuan

4. mengawal sisa tumpahan bahan kimia berbahaya

5. dll

bukannya mereka duduk goyang kaki di balai.

fahamkan sekarang tugas bomba mcm mana, so kena la tabik spring kat abam bomba lepas ni.

Bukan calang calang orang yang boleh jdi bomba ni. pertama sekali kenalah ada Pendidikan, kedua mesti ada keberanian, kalau badan sado tapi penakut pun tak gunakan.

menonton tindakan berbahaya anggota bomba, menangkap Raja Cobra. sebentar, alamat hidup terbang. walaupun ada anak, bapa jugak. tetapi mereka tidak lalai dalam melaksanakan tanggungjawab dalam usaha menyelamatkan keadaan alam sekitar. nak mengharapkan kita, lihat ular dah dah dah lari. hahahahaha.

semoga menjadi semangat bagi anak muda untuk menjadi penyelamat, terutamanya, BOMBA.

oleh admin1 KFRianaZ Media @terbitan 2018
Tonton video:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *